<
search
اردو
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    حلقه نامزدی wedding ring

    برلیان یا الماس گرد چیست؟ مشخصات برلیان چیست؟

    برلیان نوعی تراش خاص از الماس است. بله درست است، برلیان نوعی الماس است. امروزه به اشتباه به الماس ها برلیان می گویند که یک غلط عمومی شده است. برلیان الماسی است که به صورت گرد برش داده شده. برش گرد یکی از محبوب ترین اشکال الماس به دلیل درخشندگی شدید آن است.

    الماس های درخشان گرد یا برلیان ها برای بهینه سازی درخشندگی برش خورده اند و دارای بیش از ۵۶ وجه تراش خورده هستند که نور را منعکس می کنند و رنگین کمانهای ریز را در یک نمایش از درخشش و کنتراست ایجاد می کنند. صدها سال است که برشکاران الماس با این برش کار می کنند تا درخشندگی آن را به حداکثر برسانند. این برش الماس به دهه ۱۷۰۰ باز می گردد. آنها یک کلاسیک جاودانه هستند و در نیمی از حلقه های نامزدی یافت می شوند

     

    حلقه ازدواج مدل 1000

    حلقه ازدواج مدل 1002

    حلقه ازدواج مدل 1002

    حلقه ازدواج مدل 1004

    حلقه ازدواج مدل 1005

    حلقه ازدواج مدل 1006

    حلقه ازدواج مدل 1007

    حلقه ازدواج مدل 1008

    حلقه ازدواج مدل 1009

    حلقه ازدواج مدل 1010

     

    فرم انگشتر به آن ماهیتی نمادین می بخشد و آن را به عنوان اصلی ترین جواهر مراسم ازدواج در سرتاسر جهان گسترش می دهد:‌ دایره ابدیت را نشان می دهد. اشکال از هزاران سال پیش به یک زبان مشترکٍ جهانی سخن می گویند بنابرین هدیه دادن انگشتر، عشقی ابدی را نمایش می دهد.یکی از المان های مراسم ازدواج در میان سومریان (۴۰۰۰ سال قبل از میلاد)، گره زدن یک نخ از لباس عروس و داماد به یکدیگر بود که حاکی از پیوندی همیشگی بود. این سنت سومری احتمالا پیشگامٍ سنت رد و بدل کردن انگشتر است. در واقع بسیار محتمل است این عمل در گذر زمان به بافتن حلقه هایی از نخ به عنوان نشانه ی ازدواج تبدیل شده باشد.

     

    سلتی ها (۹۰۰ سال قبل از میلاد) با انگشتر هایی که از سبزه یا علف بافته می شد آشنایی داشتند. در آغاز اعضای هر قبیله انگشتر ها را به عنوان نماد تعلق به آن قبیله استفاده می کردند، اما بعدها انگشتر را در مراسم ازدواج رد و بدل می کردند.یک مدرک تاریخی نشان می دهد سنت رد و بدل کردن حلقه از قرن دوم قبل از میلاد وجود داشته است. مرد انگشتر را به عنوان نماد عشق و قول ازدواج به زن اعطا میکرد.

     

    با رشد سریع ازدواج های کلیسایی از قرن ۱۳ به بعد، انگشتر به یکی از معیارهای مراسم مذهبیٍ ازدواج در اروپا تبدیل شد که نه تنها در میان زنان بلکه میان مردان نیز رواج داشت و به یک عمل مرسوم برای اعلان آشکار و عمومی ازدواج و وفاداری تبدیل شد. همان طور که کلیسا تعیین کرد بیش از هر چیزی نمایانگر تعهد و نادیده گرفتن سایر بانوان بود.مصری ها و یونانیان باستان همیشه انگشتر ازدواج را در انگشت حلقه ی دست چپ می انداختند زیرا اعتقاد داشتند یک رگ مستقیما از این انگشت به قلب-جایی که عشق در آن زنده است- می رسد.

     

    در کشورهای جنوبی اروپا مانند ایتالیا و سوییس و هم چنین در آمریکا، حلقه ی ازدواج عموما در دست چپ انداخته می شود. علت شبیه به همان استدلال صدها سال پیش است: سمت چپ به قلب نزدیک تر است و بیشتر با عشق خویشاوند.در آلمان، اتریش و کشور های اروپای شمالی حلقه در دست راست انداخته می شود. دست راست ترجیح داده می شود زیرا کلمه ی ‘راست’ با مفاهیم و اصطلاحاتی مانند راستی، درستی و حقیقت معادل است.

     

    اشکال مختلف حلقه ی ازدواج به اندازه ی خود سنت رد و بدل کردن حلقه، قدمت دارد. در اسنادی از امپراتوری رم گزارش شده که داماد انگشتری به شکل کلید به تازه عروس می داده است تا حکومت سمبولیک خود بر املاک و دارایی هایش را نشان دهد.انگشتر های یک شکل در قرن ۱۵ و ۱۶ رواج یافت و هر یک از نامزد ها تا روزی که ازدواج کنند آن را در دست خود می انداختند. در روز عروسی داماد آن را تقدیم عروس می کرد تا هر دو انگشتر را به عنوان حلقه ی عروسی در دستش بیاندازد.

     

    بعد از آن تا به امروز حلقه های عروسی با سنگ های قیمتی تزئین می شوند. الماس همچنان محبوب ترین سنگ است زیرا نشانگر دارایی، توانمندی، شور و وفاداری ابدی است. انگشتر هایی به شکل دو دست گره خورده نیز سمبل پیوستگی بین زوج هاست.حک کردن نام، تاریخ ازدواج، عبارت های عاشقانه ی شخصی و منحصر به فرد، به طور چشمگیری محبوبیت پیدا کرده اند و هم زمان متدهای حکاکی نیز پیشرفت کرده است. از حکاکی امضا و دستخط با لیزر گرفته تا حکاکی یک شعر یا داستان کامل بر روی یک قطعه ی کوچک داخل انگشتر.

     

    تکنولوژی جدید طیف گسترده ای از شکل های طراحی را ممکن ساخته است. علاوه بر این تعداد زیادی از زوج ها طرح شخصی و منحصر به خودشان را انتخاب می کنند. در این زمینه طلا، نقره، پلاتین و سنگ های تزئینی انتخاب های متنوعی پیش رویمان قرار می دهند.حلقه های ازدواج در یک جعبه کنار یکدیگر قرار می گیرند تا در مراسم ازدواج جدا شوند و روی انگشت های عروس و داماد قرار گیرند. ممکن است بخشی از شعر مورد علاقه ی زوج روی یک انگشتر و ادامه ی آن روی انگشتر دیگر باشد. این شعر تا هر دو انگشتر کنار یکدیگر قرار نگیرند کامل نمی شود.

     

    تفاوت بین حلقه نامزدی، نشان و ازدواج چیست؟

     

    همه ما همواره برای نشان دادن عشق و علاقه از جملات و یا وسایلی استفاده می‌کنیم که حس ما را نسبت به افراد با ارزش جلوه دهد. یکی از زیباترین و به یادماندنی‌ترین لحظاتی که ممکن است برای افراد رقم بخورد، زمانی است که آن‌ها قصد دارند پیوند عاطفی بینشان را محکم و رسمی کنند که این عمل با نشان، حلقه نامزدی و یا ازدواج زیباتر می‌شود.

     

    اما موضوعی که خیلی از افراد شاید در هنگام خرید به آن دقت نکنند، بحث تفاوتی است که در ماهیت آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل است که این حلقه‌ها با توجه به ظاهر زیبایی که دارند، از نظر معنوی هم زیبایی خاص خودشان را دارند و به نوعی نشان دهنده پیوند و وفاداری در بین زوجین می‌باشد. زمانی که قصد دارید یک حلقه نامزدی را خریداری کنید باید به نوع فلزی که به کار گرفته شده، طرح و مدل آن دقت داشته باشید.پس برای اینکه با تفاوت‌ها و ویژگی‎‌های حلقه نامزدی، نشان و ازدواج آشنا شوید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

     

    انگشتر نشان و فلسفه‌ای پرمعنا

     

    اگر با فیلم‌های رمانتیک دنیای هالیوود آشنایی داشته باشید قاعدتا با این تصویر روبرو شده‌اید که یک پسری ناگهان در وسط خیابان مقابل دختری زانو می‌زند و از او درخواست ازدواج می‌کند. این حلقه اولین و آخرین حلقه‌ای است که زوجین خارجی به عنوان نشان پیوند از یکدیگر دریافت می‌کنند. اما در ایران این بحث کاملا متفاوت است.

     

    در ایران هر مراسم تنوع خاص خودش را دارد و این دایره متاسفانه و یا خوشبختانه روز به روز گسترده‌تر هم می‌شود. البته این موضوع کمی جلوه سنتی هم دارد و ممکن است که در هر خانواده‌ای متفاوت باشد.اما خرید نشان برای زوجین از اولین هدایایی است که در هر خانواده ایرانی بعد از گرفتن بله عروس خانم تهیه می‌شود.

     

    پس برای اینکه درخواست شکل رسمی‌تری به خود بگیرد از انگشتر نشان استفاده می‌کنند.البته بعد از اینکه ازدواج رسمی شد با انتخاب عروس و داماد حلقه نامزدی تهیه می‌شود که در ادامه مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس تا اینجای مقاله مشخصا با تفاوتی که حلقه نشان با دیگر حلقه‌ها دارد آشنا شده‌اید.

     

     

    رسم و رسومات و تفاوت‌های حلقه نامزدی و ازدواج

     

    همانطور که در پاراگراف قبلی هم اشاره کردیم بعد از اینکه ازدواج رسمی شد، به انتخاب زوجین حلقه‌های ازدواج تهیه می‌شود که البته برای اینکه کمی هم شور و شوق سادگی داشته باشد در کنار آن حلقه نامزدی هم تهیه می‌شود.به طور دقیق تر بخواهیم در مورد تفاوت این دو حلقه صحبت کنیم باید گفت که حلقه ازدواج بیشتر جنبه هدیه دارد و زوجین در طول بازه نامزدی تا عروسی آن را تهیه می‌کنند. اما حلقه نامزدی برای مراسم عقد تهیه می‌شود.

     

    حلقه زیبا و مورد پسندی را برای خودتان انتخاب کنید

     

    یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید حلقه به آن دقت کنید که البته مهمترین قسمت خرید حلقه است، زیبایی است که برای حلقه در نظر می‌گیرید. یعنی سعی کنید مدل و سبک حلقه ازدواجی که انتخاب می‌کنید دقیقا همان چیزی باشد که مورد علاقه زوج شما است. اگر سری به دنیای فروشگاه‌های آنلاین بزنید متوجه خواهید شد که طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف در این شاپ‌ها وجود دارد.

     

    با این تعریف پس شما قدرت انتخاب بیشتری پیدا می‌کنید و خیلی راحت‌تر می‌توانید باب میل همسر خود حلقه مورد علاقه او را تهیه کنید. برای اینکه انتخاب درستی در هنگام خرید حلقه مناسب برای ازدواج داشته باشید، به ادامه این مقاله توجه کنید.

     

    خرید یک حلقه سنتی و شیک

     

    خیلی از افراد برای اینکه هم شیک به نظر برسند و هم سنت‌ها را حفظ کنند، بیشتر به دنبال خرید حلقه‌هایی هستند که یک رینگ ساده دارد و در این حال در وسط آن یک نگین و یا یک الماس که زیبایی ان را دو چندان می‌کند.

     

    حتی خرید یک رینگ ساده از جنس طلا و نقره چندین دهه است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌های حلقه سنتی این است که در حین استفاده از یک ردیف الماس، به شما این اطمینان را می‌دهد که به سادگی می‌درخشید. این نوار بیشتر در حلقه‌های ازدواج به کار می‌رود. یکی دیگر از روش‌هایی که تفاوت بین حلقه‌ها را تعیین می‌کند می‌تواند رنگ نگین به کار رفته در حلقه باشد.

     

    حلقه شیک و خوش فرم

     

    تفاوتی که در هنگام خرید حلقه نامزدی با دیگر حلقه‌ها وجود دارد این است که در این نوع حلقه به اصطلاح زرق و برق بیشتر است. الماس کمی بالاتر از رینگ قرار می‌گیرد تا خودش را به خوبی در چشم همه جا دهد.معمولا حلقه‌های نامزدی که خیلی جلوه دارند و به نوعی درخشان هستند بسیار محبوب اند. در دیگر حلقه‌ها مانند حلقه ازدواج اما الماس در مرکز رینگ قرار می‌گیرد.

     

    اگر که هر دوی شما به نوعی با طبیعت همسو هستید و دوست دارید تا تکه‌ای از آن را بر روی دستان خود داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده کردن از انواع برگ و همچنین فلز گرانبها مانند نقره و مس است. همچنین امروزه برای نشان از این نوع حلقه‌ها استفاده می‌شود.

     

    مفهومی که در دل حلقه ازدواج وجود دارد

     

    خب تا اینجا در مورد ویژگی‌هایی که باید برای خرید حلقه در نظر گرفت هم صحبت کردیم. اما همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد با توجه به رسم و رسومات رایج در هر منطقه، هر جلوه و رویدادی هم معنی خاص خودش را دارد.اگر دقیق تر نگاه کنیم، حلقه ازدواج نشان دهنده عشق و علاقه بی پایان عروس و داماد به یکدیگر است. به همین دلیل است که این حلقه به طور دائمی بر روی دستان هر دو نفر باقی می‌ماند تا نشان دهنده یک عشق مانا باشد.

     

    حلقه ازدواج چیزی است که عروس و داماد در نزدیکی ازدواج خود خریداری می‌کنند.این حلقه ارزش معنوی زیادی دارد و از این رو خرید آن نشان دهنده یک پیوند ابدی است. جنس این حلقه معمولا از جنس طلا است زیرا همانطور که می‌دانید طلا در بین دیگر فلزات هم از ارزش و هم از زیبایی خاصی برخوردار است و از این رو انگشتر و یا حلقه از جنس طلا نشان دهنده پایداری و یک عشق بادوام می‌باشد.

     

     

    جنس حلقه نامزدی از چیست؟

     

    بعد از اینکه طرح و مدل دلخواه حلقه خود را انتخاب کردید نوبت رسیده به اینکه نوع و رنگ فلز آن را هم مشخص کنید. موضوعی که مطرح است این می‌باشد که استفاده از حلقه‌هایی با جنس طلای زرد و سفید در بین افراد مرسوم‌تر است. در ادامه بیشتر در مورد انواع حلقه‌ها و جنس آن صحبت خواهیم داشت.

     

    حلقه نامزدی از جنس طلای زرد

     

    اگر که عروس و دامادی سنتی و پایبند به رعایت آن هستید، خرید حلقه‌ نامزدی از جنس طلا زرد بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته توجه داشته باشید که استفاده از طلای 22 عیار برای اینکه بخواهید به طور مداوم و روزانه از آن استفاده کنید اصلا مناسب نیست بلکه بهتر است که برای حلقه طلا از عیار 18، 14 و یا حداقل 9 استفاده کنید.چرا بر روی این موضوع تاکید داریم چونکه این درصد از طلا با فلزات مقاومتری ترکیب شده است و همین دلیل بهتری برای مصرف روزانه است.

     

    حلقه نامزدی از جنس طلای سفید

     

    اگر از آن دسته از افرادی هستید که رابطه خوبی با زرق و برق و به طور کلی تجمل گرایی ندارند، بهترین گزینه و انتخاب برای شما استفاده از طلای سفید است. شما در حین اینکه بسیار زیبا و ساده هستید می‌توانید یک تکه طلا را هم با خود حمل کنید که اصلا هم نگران کثیف شدن و یا خط و خش افتادن بر روی آن نباشید.یکی از مزایای استفاده از طلای سفید این است که هر زمان که دچار مشکل شد یعنی خط و نقوش بر روی آن ایجاد شد می‌توانید خیلی راحت آن را برطرف کنید.

     

    حلقه نامزدی از جنس پلاتین و یا پلاتینیوم

     

    در سال‌های اخیر استفاده از این دسته از حلقه با جنس پلاتین و یا پلاتینیوم خیلی طرفدار پیدا کرده است. اغلب خانم‌هایی که خیلی پیگیر دنیای مد امروز هستند استفاده از این جنس حلقه را به دیگر فلزات ترجیح می‌دهند.پلاتینیوم نوعی فلز سفید رنگ و با ارزش است که مقاومت خیلی بالایی هم دارد و برای استفاده روزانه هم مناسب است. جالب است بدانید که این فلز نسبت به فلز طلا کمیاب تر است و قیمت بیشتری هم دارد. این نوع حلقه برای نامزدی بسیار مناسب و شیک است.

     

    انواع حلقه نشان و نامزدی

    • حلقه طرح دار
    • حلقه نگین دار

     

    حلقه نامزدی طرح دار

     

    جالب است بدانید که حلقه نامزدی و حلقه ازدواج با هم در یک انگشت قرار می‌گیرند و نشان در انگشت چهارم دست راست، از این رو باید از لحاظ رنگ و طرح با هم هماهنگ باشند. اگر که طرفدار طرح‌ها ساده‌ای هستید باید بدانید که بهتر است حلقه نامزدی شما ساده و بدون طرح باشد تا در کنار حلقه ازدواج خیلی راحت جا بگیرد و معمولا حلقه ازدواج هم نگین دار می‌باشد.

     

    حلقه نگین دار برای نامزدی و نشان

     

    اگر از آن دسته از طرفداران حلقه‌های نگین دار هستید و شرایط مالی نسبتا خوبی هم برای تهیه الماس دارید، حتما به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید:

    • حتما به نگین حلقه دقت کنید
    •  حلقه ست بخرید

     

    اینکه تاکید داریم که به نگین حلقه و یا به طور کلی حلقه نگین دار دقت داشته باشید به این دلیل است که برش الماس در زیبایی آن تاثیر زیادی دارد. از این رو بهتر است که هم برای بالاتر بردن استحکام و هم زیبایی از الماس گرد استفاده کنید تا در صورت افتادن نشکند و زیبایی خاصی هم داشته باشد.ست کردن حلقه نامزدی هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه داشته باشید، مخصوصا که این روزها بازار جواهر مدل‌های مختلفی برای زوج‌های عاشق طراحی کرده است.

     

    حلقه ازدواج در کدام یک از انگشتان دست قرار دارد؟

     

    در باور و مفهوم بسیاری از مردم، حلقه ازدواج که نشان دهنده عشق است باید در دست چپ و انگشت چهارم قرار بگیرد. زیرا رگ این انگشت مستقیما به قلب متصل می‌شود و نشان دهنده یک تعهد و علاقه قلبی است.به این دلیل است که زوجین همواره این حلقه را در دست دارند، از این رو خرید آن بسیار پر اهمیت و حفظ و نگهداری از آن مهمتر می‌باشد. البته همانطور که گفته شد به دلیل اینکه ازدواج و رسومات آن ریشه در افکار فردی و اجتماعی دارد ممکن است که حلقه نامزدی ابتدا در انگشت دست چپ قرار بگیرد و پس از خرید حلقه ازدواج، حلقه نامزدی در انگشت دست راست قرار بگیرد.

     

     

    چه رنگی را برای حلقه انتخاب کنیم؟

     

    تفاوت در حلقه نامزدی، نشان و ازدواج باعث شده تا ویژگی‌های دیگری از آن مانند رنگ را هم مورد بررسی قرار دهیم. دیگر موضوعی که برای حلقه اهمیت پیدا می‌کند این است که باید برای رنگ انگشتر هم معیاری مناسب داشته باشید.برای این مرحله شما نیاز دارید که سلیقه هر دو طرف را بشناسید. یکی از مواردی که در این راه کمک می‌کند توجه کردن به رنگ جواهراتی است که زوج شما استفاده می‌کند. معمولا طلای زرد برای حلقه ازدواج و طلای سفید برای نامزدی و نشان استفاده می‌شود که البته مجددا این موضوع ریشه در سلیقه و نوع نگرش فرد دارد.

     

    موردی دیگر که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کند، فرق بین انگشتر و حلقه است. همانطور هم که اشاره کردیم برای نشان، نامزدی و ازدواج حلقه‌های مخصوصی وجود دارد و در کل هم انگشتر و هم حلقه هر دو زینت بخش دستان شما هستند اما از نظر ظاهری کاملا با یکدیگر متفاوت اند که در ادامه فرق بین این دو را هم بررسی خواهیم کرد.

     

    حلقه و انگشتر؛ وجه تفاوت

     

    قطعا چیزی که مسلم است این می‌باشد که حلقه با انگشتر فرق دارد. برای حلقه همانطور که گفته شد تنها یک رینگ ساده در نظر گرفته می‌شود و در نهایت شاید در یک ردیف نگین و یا الماس به کار رود.بیشتر حلقه‌های نامزدی هم دارای تک الماس هستند. اما انگشتر کاملا متفاوت است. در انگشتر شما شاهد تزئینات بزرگ و درشت هستید. اگر که نتوانستید در این بازار متنوع از جواهر، حلقه مناسب و باب میل خودتان را پیدا کنید، می‌توانید به یک جواهرساز سفارش بدهید تا برای شما حلقه مورد نظر و باب سلیقه شما را طراحی کند.