<
search
عربی
All Categories
    Menu Close

    رکاب دست ساز نقره

    قیمت نقره

    catalog.orderby
    catalog.pagesize catalog.pagesize.perpage
    انگشتر حرز امام جواد مدل 5001

    خاتم الامام جواد تميمة موديل 5001

    خاتم الامام جواد تميمة موديل 5001
    590٬000 تومان
    انگشتر فیروزه مدل 1016

    خاتم فضة تركواز الفيروز الإيراني 1016

    خاتم فضة تركواز 1016 الفيروز الإيراني
    products.callforprice
    انگشتر فیروزه مدل 1019

    خاتم فضة تركواز الفيروز الإيراني 1019

    خاتم فضة تركواز 1019 الفيروز الإيراني
    products.callforprice
    انگشتر فیروزه مدل 1002

    خاتم فضة تركواز الفيروز الإيراني 1002

    خاتم فضة تركواز 1002 الفيروز الإيراني
    products.callforprice
    انگشتر فیروزه مدل 1003

    خاتم فضة تركواز الفيروز الإيراني 1003

    خاتم فضة تركواز 1003 الفيروز الإيراني
    products.callforprice
    انگشتر نقره فیروزه نیشابور ایرانی 1004

    خاتم فضة تركواز الفيروز الإيراني 1004

    خاتم فضة تركواز 1004 الفيروز الإيراني
    products.callforprice

    کیفیت مواد اولیه و کیفیت ساخت و پرداخت تفاوت اصلی قاب ها و رکاب های دست ساز و غیر دست ساز می باشد که می تواند در قیمت نهایی تاثیر گذارد. به طور کلی رکاب ها و قاب ها را به دو دسته ی دست ساز و غیر دست ساز دسته بندی می شوند. عنوان هر اثر جلوه ای از هویت آن اثر خواهد داشت که ممکن است  اثر هنری یا یک اثر علمی. رکاب دست ساز نقره از عوامل موثر در قیمت های محصول مورد نظر می باشد.


    رکاب دست ساز:

    موارد دست ساز خود معمولا به دو صورت ساخته می شوند. در روش اول، بعد از ذوب و عیار کردن فلز و نورد آن و تهیه ی مفتول ها و ورق های مورد نیاز، طی مراحل برش کاری، خم کاری و جوش کاری قالب اولیه بر حسب سنگ یا نگین مورد نظر تهیه و سپس ظرافات و پرداخت نهایی روی آن صورت می گیرد. در این روش کلیه ی مراحل با ابزارهای دستی انجام می گیرد . که در این شرایط  زمان زیادی صرف ساخت یک اثر به صورت تکی می شود. زیورآلاتی که به این شکل تولید می شوند را اغلب، معمولا به نام دست ساز می باشد و اغلب به علت زحمت زیاد مراحل ساخت و صرف زمان بیشتر، اجرت ساخت بالایی خواهند داشت. البته این زیورآلات بسته به طراحی، ظرافت، زیبایی و کیفیت ساخت خود درجه بندی های مختلفی می توانند داشته باشند.

    در روش بعدی ابتدا قالب اولیه از زیور با توجه اندازه و نوع سنگ و نگین تهیه می گردد. سپس فلز ذوب و عیار شده درون قالب ریخته شده و پایه ی اولیه به روش ریخته گری جهت یک اثر خاص تهیه می شود . سپس مراحل اضافی مثل قلم زنی، اره کاری، مخراج کاری و یا سایر ظرافات روی فرم اولیه به کمک ابزار دستی صورت گرفته و پرداخت نهایی انجام می شود. زیورآلاتی که به این صورت ساخته می شوند را عموما، دست ساز می نامند و معمولا به دلیل صرف زمان کمتر در ساخت، اجرت ساخت کمتری نسبت به نوع اول دارند. این زیورآلات نیز بسته به طراحی، ظرافت، زیبایی و کیفیت ساخت خود درجه بندی های مختلفی می توانند داشته باشند.

     غیر دست ساز یا ماشینی:

    در این دسته از زیور آلات، قالب اولیه بر حسب یک اندازه ی استاندارد تهیه و به صورت ریخته گری، تعداد زیادی از آن قالب اولیه ساخته می گردد. عمده ی ظرافات و شکل نهایی زیور در قالب اولیه در نظر گرفته شده است و بعد از مرحله  ریخته گری، تنها نیاز به پرداخت نهایی دارند. زیورآلاتی که به این شکل تولید می شوند را اغلب، ریختگی یا ماشینی می گویند. معمولا به دلیل صرف زمان بسیار کمتر در ساخت و تولید تعداد بالا از یک فرم، اجرت ساخت بسیار کمتری نسبت به انواع دست ساز دارند. اما این زیورآلات نیز بسته به طراحی، ظرافت، زیبایی و کیفیت ساخت خود درجه بندی های مختلفی می توانند داشته باشند. بعضی از نمونه ها مثل حلقه ها یا النگوها و یا زنجیر و … نیز در کارگاه های بزرگ تر جواهرسازی، به کمک دستگاه های پیشرفته و با روش های غیر ریخته گری در تیراژ بالا تولید می شوند که این دسته از زیورآلات، کمترین اجرت ساخت را دارند.

     

    نکاتی که در زمان خرید رکاب انگشتر  دست ساز باید توجه کرد؟

     

    نکاتی که در زمان خرید رکاب انگشتر  دست ساز باید توجه کرد؟

    بسیاری از مردم تشخیص انگشتر دست ساز و ماشینی ممکن است برایشان کار راحتی نباشد و ندانند کدام انگشتر دست ساز و کدام انگشتر ماشینی است. به همین دلیل هم بسیاری از فروشندگان سودجو و متقلب انگشترهای ماشینی را به جای انگشتر های دست ساز با قیمت گزافی به مردم می فروشند. بنابراین خرید انگشتر مردانه دست ساز نقره از یک مرجع قابل اعتماد و معتبر اهمیت زیادی خواهد داشت . توصیه می شود در زمان خرید، تنها به ارزانی و ظاهر انگشتر توجه نداشته باشید و در خصوص جزئیاتی از جمله  اصل بودن نگین انگشتر و عیار نقره ی رکاب انگشتر و... از فروشنده اطلاعاتی کسب کنید.

    مزایای انگشتر دست ساز نقره

    • به دلیل کیفیت در ساخت، نگین انگشتر امنیت بالایی دارد.
    • از سطحی یک دست و صاف برخوردار می باشد.
    • فلز جلای بیشتری دارد؛ چرا که جواهرساز روی کار را پولیش خواهد داد.
    • پاک بودن داخل رکاب بعد از فرآیند ساخت.
    • طراحی منحصر به فردی دارد.
    • دقیق‌تر ساخته می‌شود و به دلیل کیفیت بالای محصول به راحتی خم و خراشیده نمی‌شود.

    سخن پایانی

    قیمت رکاب انگشتر یکی ازتفاوت های انگشتر دست ساز و ماشینی  می باشد. قیمت انگشترهای ماشینی به شرطی که سنگ خوبی داشته باشند از 1میلیون تومان بیشتر نمی شود اما انگشترهای دست ساز به واسطه هنر استفاده شده حین کار و سنگ مناسب تا چندین میلیون هم قیمت گذاری می شوند .برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت کافه سیلور مراجعه نمایید.

     

    Filter by
    filtering.pricerangefilter
    filtering.manufacturerfilter