<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    نحوه محاسبه قیمت طلای آب شده

    از زمان های گذشته تا کنون، یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول، سرمایه گذاری بر روی طلا بوده است. امروزه نیز به دلیل افزایش قیمت مسکن و ملک، بسیاری از افراد به سرمایه گذاری در بازار طلا روی آورده اند زیرا با حداقل نقدینگی می توان سود مناسبی را در این بازار از آن خود کرد.

    با این حال نیز باید بدانید که به هنگام سرمایه گذاری، چه نوع طلایی بخرید و در چه زمانی آن را به فروش برسانید. به صورت کلی یکی از بهترین روش های برای سرمایه گذاری بر روی طلا، خرید طلای آب شده می باشد.

    در این راستا نیز نکات مهمی درباره آموزش خرید و فروش طلا آب شده وجود دارد که باید به هنگام خرید و فروش طلا به آن توجه بسیاری داشته باشید.

    درصورت رعایت نکردن نکات خرید و فروش طلای آب شده، ممکن است دچار ضرر و زیان سنگینی به سرمایه گذار وارد کند. اگر قصد سرمایه گذاری روی طلا را به روش طلا آب شده دارید، در این مقاله از وب سایت کافه سیلور، قصد داریم تا به بررسی نحوه محاسبه قیمت طلای آب شده بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما خوانندگان محترم قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    طلای آب شده چیست؟

    پیش از آن که به بررسی نحوه محاسبه قیمت طلای آب شده بپردازیم، لازم است که تعریفی از طلای آب شده را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید با این اصطلاح آشنایی بیشتری پیدا کنید.

    به صورت کلی طلای آب شده شکل خاصی از طلاست که همان طلاهای دست دوم، طلا قدیمی یا شمش می باشد که ذوب شده اند و به شکل خاصی از طلا درامده اند.

    معمولا طلا فروشی ها پس از آن که طلاهای دست دوم را از مشتری خریداری می کنند، اگر طلای مورد نظر ایرادی داشته باشند به عنوان طلا دست دوم قابل فروش نباشد، آن را به مراکز ری گیری فرستاده و آن را ذوب می کنند و به صورت یک مکعب از طلا در می آورند.

    ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که خرید مصنوعات طلا مانند گردنبند و ... بهتر است یا طلای دست دوم؟! این موضوع به قصد سرمایه گذاری شما وابسته می باشد.

    اگر قصد سرمایه گذاری دارید باید بدانید که زیور آلات طلا، اجرت و کارمزد دارد، در حقیقت هزینه ‌ای بیشتر از ارزش طلایی که خریداری می‌ کنید، به طلا فروشان خواهید پرداخت!

    بنابراین خرید طلا آب شده که حتی مالیات نیز ندارد، انتخاب مناسب تری برای سرمایه گذاری در بازار طلا به شمار می آید. از جمله نکات مهمی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر خواهد بود:

    • به هنگام خرید طلا زینتی باید علاوه بر هزینه طلا، هزینه کارمزد و اجرت نیز به فروشندگان طلا پرداخت نمایید.
    • به هنگام خرید طلا آب شده صرفا باید هزینه‌ مقدار طلا خریداری شده را پرداخت کنید که می تواند برای شما به صرفه تر باشد.
    • طلا آب شده می تواند شکل و ابعاد مختلفی داشته باشد و قانون خاصی برای مشخص کردن شکل و ابعاد آن وجود ندارد.
    • متداول ‌ترین شکل طلا آب شده به صورت مکعب است.

    نکات خرید طلای آب شده

    در خصوص خرید و تهیه طلای آب شده باید نکاتی را بدانید. دانستن نکات در این باره می تواند به شما کمک کند که برای خرید طلا به سراغ سودجویان نروید و آن را از مکان های معتبر تهیه کنید که مشکلی برای سرمایه شما به وجود نیاید. از جمله نکات بسیار مهمی که در خصوص خرید طلای آب شده باید بدانید، به شرح زیر می باشد:

     

    نکات خرید طلای آب شده

     

    • طلای آب شده را باید از یک مکان معتبر یا فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.
    • بر اساس دستور اتحادیه طلا، عیار طلا نباید کمتر از 735 باشد و شما باید به این موضوع توجه کنید. در واقع طلا اب شده ای که عیار آن زیر 735 باشد را تحت هیچ شرایطی خریداری نفرمایید.
    • بر روی هر قطعه طلا آب شده یک سری عدد نوشته شده است که به آن انگ گویند. طلا آب شده خریداری شده حتما باید انگ داشته باشد و انگ آن نشانه ای از اصل بودن آن است.
    • انگ در واقع شناسنامه یک طلا آب شده محسوب می گردد و به واسطه آن می توان صحت مشخصات آن قطعه طلا آب شده را بررسی و تایید کرد.
    • طلا آب شده ای که خریداری می شود، باید دارای انگ باشد و انگ آن به صورت کامل و دقیق روی قطعه طلا آب شده هک شده باشد.
    • روی هر قطعه طلا آب شده باید نام مرکز ری گیری و ذوب کننده آن نیز به صورت کامل ثبت و ضبط شده باشد.
    • عیار قطعه طلا آب شده باید توسط کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه بررسی گردد.
    • رنگ طلا آب شده نیز جزء موارد دیگری است که باید بررسی شود.
    • طلا آب شده معمولا در بعضی نقاط آن رنگ طلا به شکل سیاه، سبز و مسی است. این رنگ ها به دلیل فلزهای استفاده شده در طلا به وجود خواهد امد.
    • نکته مهمی که باید بدانید، این است که مقداری ناخالصی موجب کاهش عیار طلا شده است. رنگ ها در قیمت طلای آب شده موثر نیستند و قیمت طلا برحسب عیار آن محاسبه خواهد شد

    استعلام کد طلای آب شده

    نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که بر روی طلای آب شده یک کد وجود دارد که کد ری گیری طلا می باشد. در واقع اصالت هر قطعه طلای آب شده با کد ری‌گیری آن قابل بررسی خواهد بود و این موضوع می تواند به شما در شناسایی اصل بودن کمک نماید. برای بررسی اصالت طلای آب شده نکات خاصی وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

    • کد ری‌گیری تهران 6 رقمی و شهرستان‌ها 4 رقمی است که بر روی هر قطعه حک شده است.
    • برای بررسی اصالت آن باید به سایت reygiri.com مراجعه نمایید. پس از وارد کردن کد 6 رقمی، شناسنامه آن قطعه طلا نمایش داده خواهد شد.
    • روش دیگری نیز برای بررسی اصالت، وجود دارد. در این روش شما باید با اتحادیه طلای شهر سکونت خود تماس حاصل فرمایید.  
    • برای بهترین نتیجه در بررسی اصالت قطعات طلا، بهتر است از هر دو روش استفاده فرمایید.

    مزایا و معایب طلای آب شده:

    سرمایه گذاری در طلای آب شده، مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. اما مزیت آن از معایب خرید طلای آب شده بیشتر است. از جمله معایب طلای آب شده می توان به عدم تشخیص قطعی و صد در صد اصالت کالا و همچنین هزینه نگهداری بالا  آن اشاره داشت. در این خصوص نیز از جمله مزیت های خرید و سرمایه گذاری بر روی طلای آب شده به شرح زیر است:

    • خرید طلای آب شده هیچ گونه مالیاتی ندارد
    • خرید طلای آب شده هیچ گونه اجرتی نخواهد داشت.
    • کارمزد خرید طلای آب شده نسبت به زیور آلات طلا و سکه کمتر است
    • در طلای آب شده امکان تغییر عیار وجود دارد
    • طلای آب شده از خاصیت نقد شوندگی بسیار بالایی برخوردار است.

    عیار طلای آب شده چقدر است؟

    حال که در خصوص طلای آب شده نکات بسیار گوناگونی را در اختیار شما قرار دادیم، باید درباره عیار طلای آب شده نیز با شما صحبت کنیم. همان گونه که می دانید، طلا سازان برای تولید مصنوعات و زیور آلات طلا، از طلای خالص و یا ترکیبی از آن با فلزات دیگر بهره می برند.

     

    عیار طلای آب شده

     

    این ترکیب باید به گونه ای باشد که عیار طلا به عدد 18 برسد. بنابراین، عیار طلای آب شده نیز معمولا برابر 18 می باشد. از جمله نکات بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید، به صورت زیر است:

    • در صنعت طلا سازی، هنگامی که مصنوعات و زیورآلات دست دوم طلا ذوب می ‌شوند، عیارهای مختلفی از 14 به بالا حاصل خواهد شد.
    • در صورتی که عیار طلا کمتر از 18 باشد، می ‌توان از سکه 22 عیار برای رساندن عیار طلا به میزان دلخواه بهره برد.
    • در صورتی که عیار طلا بالا باشد، می‌توان فلزات دیگر را با طلا مخلوط کرد تا عیار طلا به میزان دلخواه برسد.

    خرید طلای آب شده از فروشگاه های معتبر:

    همان گونه که در بخش های گذشته اذعان داشته ایم، خرید طلای آب شده باید از فروشگاه های معتبر انجام شود. از انجا که در این زمینه سودجویانی وجود دارد که در وزن و عیار طلا و ... ممکن است با شما روراست نباشند، به همین دلیل خرید از طلا فروشی های دارای مجوز و معتبر تقریبا دامنه اعتماد شما به طلای آب شده را افزایش می دهد.

    از طرف دیگر تشخیص اصالت طلای آب شده برای عموم مردم تحت هیچ شرایطی کار آسانی نیست. به علاوه به منظور کاهش ریسک در این خصوص نیز از مجوز طلا فروشان اطمینان حاصل فرمایید. از جمله نکات تکمیلی دیگری که در خصوص خرید طلای آب شده وجود دارد، به صورت زیر است:

    • پیش از خرید طلای آب شده، بهتر است استعلام انگ طلا را بگیرید.
    • با توجه به این که مردم عادی امکان شناسایی اصالت آن را ندارند، سودجویی در این زمینه افزایش یافته است و تنها طلای آب شده را از فروشگاه ها درخواست کنید.
    • برای کاهش ریسک، بهتر است از خرید آنلاین طلای آب شده بپرهیزید.

    تفاوت طلای آب شده و خام:

    اگر شما نیز در خرید و فروش طلا دستی داشته باشید، به طور قطع نام طلای خام و طلای آب شده را شنیده اید و یا حتی با آن آشنایی دارید. این دو نوع طلا تفاوت های خاصی با یدک دیگر دارند. از جمله تفاوت های طلای خام و طلای آب شده به صورت زیر می باشد:

    • طلای آب شده از ذوب طلاهای دست دوم تهیه می‌ گردد و دارای ناخالصی ‌های مختلفی می باشد.
    • طلای خام خالص است و از دل معدن استخراج شده و پس از جدا سازی ناخالصی ‌ها، به شمش 24 عیار تبدیل خواهد شد.
    • طلای خام با طلای اب شده به لحاظ ظاهری نیز با یک دیگر تفاوت دارند.
    • خام به راحتی تغییر شکل می ‌دهد و در برابر ضربه مقاومت کمتری دارد.
    • بر خلاف طلای خام، طلای آب شده به دلیل مخلوط طلاهای دیگر، عیار متفاوتی دارد.

    نحوه محاسبه قیمت طلای آب شده:

    حال که در خصوص طلای آب شده اطلاعات مناسبی را کسب کردید، باید به سراغ نحوه محاسبه قیمت طلای آب شده برویم. محاسبه قیمت طلای آب شده برای افرادی که قصد خرید این نوع طلا را دارند، بسیار مهم است زیرا پیش از خرید طلا باید بدانید که بر اساس بودجه خود تا چند گرم طلا را می توانید خریداری فرمایید. برای آن که بتوانید به راحتی قیمت طلای آب شده را محاسبه فرمایید، بهتر است که گام های زیر را انجام دهید:

    • در ماشین‌حساب، قیمت آنلاین هر گرم را وارد کنید.
    • سپس کلید +، سپس 2.5، سپس کلید % و در پایان کلید = را بزنید.
    • حالا عددی که در ماشین‌حساب مشاهده می کنید، قیمت فروش هر گرم آب شده می باشد.

    نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که هیچ قاعده و قانونی برای قیمت ‌گذاری آب شده نخواهیم داشت و معمولا طلا فروشان بر روی هر گرم مبلغی اضافه تر می کنند (مبلغ بسیار کم در حد 20 یا 30 هزار تومان) تا بدین ترتیب طلا فروشان نیز به سود دهی برسند و همچنین قیمت نامناسب و غیر منصفانه‌ ای به مشتری نگفته باشند. البته موضوع دیگری که وجود دارد که این مقدار افزایش مبلغ بر روی هر گرم، ممکن است در هر شهر متفاوت باشد.  

     

    طلای آب شده بخریم

     

    طلای آب شده بخریم یا زیور آلات طلا؟!

    همان گونه که بارها بیان کرده ایم خرید طلای آب شده از مکان ها و فروشگاه های معتبر در سرمایه گذاری می تواند به نفع شما تمام شود. به صورت کلی انتخاب بین طلای آب شده و زیور آلات طلا کاملا سلیقه است.

    به دلیل ان که بسیاری از افراد قصد دارند تا علاوه بر سرمایه گذاری از زیور الات طلای خود به عنوان یک کالای زینتی نیز بهره ببرند. در این خصوص برای این افراد خرید مصنوعات طلا جذابیت بیشتری خواهد داشت مصنوعات طلا به دلیل داشتن اجرت و کارمزد سبب می گردد که نسبت به بودجه تان طلای کمتری را خریداری فرمایید. از این رو کسانی که تنها قصد سرمایه‌گذاری دارند، خرید طلا را خیلی منطقی نمی‌ دانند.

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی نحوه محاسبه قیمت طلای آب شده بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید.