<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    خرید و فروش زمرد کلمبیایی

    سنگ زمرد، یکی از زیباترین و خاص ترین انواع سنگ های قیمتی در دنیاست که به دلیل رنگ کمیاب و فوق العاده خود از زمان های گذشته تاکنون به عنوان نمادی از ثروت شناخته می شود.

    به صورت کلی در خصوص سنگ زمرد باید بیان کرد که این سنگ قیمتی و خاص با جنس سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم و از نوع سبز بریل به همراه سختی 8 – 7.5 در مقیاس موس خواهد بود.

    این سنگ زیبا جزء کمیاب ترین سنگ های دنیاست و بیشتر در کشورهای کلمبیا، برزیل، روسیه و افغانستان یافت می شود. این گوهر همیشه در فرهنگ های مختلف الهام بخش بوده و پزشکان به خواص ان توصیه های بسیاری می کردند.

    به صورت کلی از خواص سنگ زمرد نیز برای برخی بیماری ها مانند بیماری صرع استفاده میشد و به صورت کلی در گذشته از خواص زمرد به عنوان دارو نیز بهره می بردند.

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی موضوع خرید و فروش زمرد کلمبیایی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

     

    زمرد چیست؟

    پیش از آن که به بررسی خرید و فروش زمرد کلمبیایی بپردازیم، باید در ابتدا سنگ زمرد را خدمت شما عزیزان تعریف نماییم. در لغت زمرد به معنای سبز است و برخی از افراد نیز بر این باورند که ریشه شناسایی و استفاده از این سنگ نیز از ایران بوده است.لازم ذکر است که  در گذشته تمامی بلورهای سبز را زمرد می خوانند و امروزه نیز رنگ سبز زمردی یکی از زیباترین رنگ های سبز در جهان است.

    نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که در میان سنگ های قیمتی بریل، سنگ زمرد یکی از انواع سنگ های قدیمی بسیار زیبایی است که تاریخچه طولانی و قدمتی بسیار زیاد دارد.

    برخی از منابع تاریخی اذعان دارند که در زمان های بسیار دور و پیش از میلاد مسیح نیز از این سنگ به عنوان یک سنگ قیمتی و بسیار ارزشمند یاد شده است به صورتی که سنگ زمرد در ادیان مختلف به عنوان یک سنگی سرشار از انرژی به شمار می رفت.

    به صورت کلی این گوهر زیبا و سنگ ارزشمند بیش از 6 هزار سال است که در بیشتر فرهنگ های مختلف دنیا نظیر یونان باستان و ایران منبع جاذبه و احترام بوده است. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره تاریخچه سنگ زمرد باید بدانید، به صورت زیر می باشد:

    این سنگ به دلیل زیبایی و قدرت معنوی که داشته، در گذشته در میان تمام ادیان الهی بسیار مقدس بود و از ان به عنوان یک سنگ پر انرژی یاد میشد.
    این سنگ در میان تمام ادیان اصلی یک سنگ مقدس بسیار خاص شناخته می شود که به دلیل رنگ سبز خود در فرهنگ ها و مذاهب مختلف نظیر اسلام نیز یک سنگ خاص محسوب میشد.


    از لحاظ دینی، کلیسای کاتولیک نیز از این سنگ بی نظیر و زیبا به عنوان بالاترین رنگ و سنگ  مذهبی یاد کرده است.سنگ زمرد از گذشته تا کنون به عنوان یک سنگ مطالعه مشهور بود به دلیل آن که در گذشته قبل از اینکه عدسی و عینک بزرگ نمایی کشف شود، از نوع شفاف این سنگ بسیار زیبا برای مطالعه و دیدن اشیا کوچک استفاده میشد.


    در سال‌های بسیار دور نیز قبایلی در آمریکای جنوبی این سنگ گران بها را به دلیل خاص بسیاری که داشت، می پرستیدند و بسیار مقدس می شمردند.


    در گذشته  از خواص سنگ زمرد از لحاظ داروی و پزشکی بهره می بردندکشف معادن جدید زمرد از قرن 16 میلادی شروع شد و به نوعی استخراج گسترده این سنگ زیبا و خاص نیز از قرن 16 شروع شده است.امروزه کشورهایی نظیر کلمبیا، زامبیا، زیمباوه، افغانستان، هند و ... از بزرگ ترین استخراج کنندگان زمرد به شمار می آیند.
     

    زمرد چیست؟

     

    زمرد کلمبیایی:

    حال که در خصوص زمرد اطلاعاتی را کسب کردید، باید زمرد کلمبیایی را خدمت شما عزیزان نیز تعریف نماییم و پس از آن نیز نکاتی را در خصوص خرید و فروش زمرد کلمبیایی شرح دهیم.

    به صورت کلی باید اشاره داشت که سنگ زمرد کلمبیایی به عنوان یکی از زیباترین و مشهورترین و خاص ترین سنگ های قیمتی و خوش رنگ در جهان به شمار می آید که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

    در واقع باید بیان کرد که زمرد کلمبیایی یکی از با کیفیت ترین و خاص ترین انواع زمرد در سرتاسر جهان است که قیمت بسیار بالایی دارد. در واقع کلمبیا کشوری در آمریکای جنوبی است که بیشترین و مرغوب ‌ترین زمرد را در بازار جهانی استخراج و تولید می نماید به گونه ای که بر اساس آمار به دست آمده، کشور کلمبیا 70 تا 90 درصد از بازار زمرد جهان را به خود اختصاص داده است و در این موضوع بسیار پیشرفته و مشهور است.

    کشور کلمبیا بخش مهمی از درامد خود را از طریق خرید و فروش زمرد کلمبیایی به دست می آورد و سالیان سال است که از این سنگ در ساخت انواع زیور آلات استفاده می‌ شود. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره زمرد کلمبیا باید بدانید، به شرح زیر خواهد بود:

    سنگ زمرد جزء گران‌ بها ترین و زیباترین سنگ‌‌ های قیمتی محسوب می شود که از گذشته‌ های دور مورد توجه بوده است و نوع کلمبیایی آن از مهم ‌ترین انواع این سنگ، در جهان به شمار می آید.


    زمردهای کلمبیایی از زمان کلئوپاترا و به طور قطع پیش از آن مورد علاقه افراد مشهور، پادشاهان و ثروتمندان بوده است.باید بیان شود که تناژهای رنگ و درخشندگی زمردهای کلمبیایی بسیار زیبا و منحصر به ‌فرد می باشد و به همین دلیل جذابیت ویژه ‌ای دارند و بسیاری از افراد در دنیا به آن علاقه مند است.


    با استفاده از زمرد کلمبیایی، جواهرات بسیار زیبا و گران بهایی تولید می شود.رنگ زمرد کلمبیایی طیف سبز تیره را شامل خواهد شد و دارای رنگی خالص و گرم هستند و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد.


    از آن‌جا که زمرد سبز تیره در طبیعت کمیاب است، زمرد کلمبیا با رنگ خاص و تیره ‌ای که دارد بسیار مورد توجه است.با وجود این که رنگ زمرد کلمبیا، تنوع کمی دارد رنگ سبز سیر این نوع زمرد، آن را از همتایان برزیلی و زامبیایی خود، کاملا جدا کرده است.


    زمرد کلمبیایی، جزء سنگ ‌های کلاسیک و بسیار فاخر به شمار می آید که روی انواع زیور آلات به زیبایی خود را نشان می ‌دهند و قابل استفاده با استایل‌های مختلف به ویژه استایل ‌های کلاسیک و رسمی است.


    بسیاری از ثروتمندان و افراد سلطنتی در سرتاسر دنیا، از جواهرات و زیور آلات مزین شده با زمرد کلمبیایی برای استایل های کلاسیک و فاخر خود استفاده می کنند.
     

    رنگ سنگ زیبای زمرد:

    زمرد سنگی است که به دلیل رنگ منحصر به فرد خود مشهور شده است. به صورتی که رنگ سبز زمردی در دنیا یک رنگ زیباست و این نوع سبز تیره به نام رنگ زمردی شناخته می شود.

    به صورت کلی باید اشاره داشت که رنگ سنگ زمرد به رنگ سبز با دامنه ای از سبز مایل به زرد تا سبز مایل به آبی دیده می شود و هر کدام از مناطق دنیا ممکن است رنگ ها و طیف های رنگی متفاوتی از زمرد را استخراج نمایند! اما باید اذعان داشت که بهترین رنگ آن اشباع شده از سبز سیر خالص با تناژ رنگی تیره خواهد بود.

    این نوع رنگ حتی چنانچه ناخالصی و ناپاکی آن زیاد باشد باز هم از نوع سبز روشن ولی شفاف آن با ارزش تر و گران تر خواهد بود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که زمرد شفاف طبیعی یکی از چهار گوهر سنگ گران بها به شمار می آید و با رنگ سبز زیبایش بی شک مشهورترین عضو خانواده بریل است. دیگر رنگ های بریل نیز ارزش گوهری دارند و از آن ها می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

    آکومارین (آبی)
    هلیدور و بریل طلایی (زرد)
    مورگانیت (صورتی)
    بیگسبیت (قرمز)
    گوشنیت (بیرنگ)


    شایان ذکر می باشد که رنگ سبز بسیار زیبا و منحصر به فرد سنگ زمرد به دلیل حضور مقدار ناچیزی از فلزات رنگ زا مانند کرومیوم و یا وانادیوم می باشد.

     

    رنگ سنگ زیبای زمرد

     

    تا قبل از سال 1963 میلادی تصور میشد که رنگ سبز این سنگ دوست داشتنی و پر خاصیت فقط به دلیل وجود کروم می باشد تا این که معدنی از آن در برزیل پیدا شد که وانادیوم نیز در ترکیبات آن مشاهده گشت.

     

    تعیین قیمت سنگ زمرد اصل:

    در خرید و فروش زمرد کلمبیایی، تعیین قیمت این سنگ از اهمیت بسزایی برخوردار است. به صورت کلی در رابطه با خرید زمرد و نحوه تعیین قیمت سنگ سبز زمرد باید به این نکته اشاره کرد که مانند سایر نگین ها و سنگ های قیمتی دیگر، قیمت گذاری زمرد به سایز و وزن آن بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال:

    " بر اساس آخرین مبنای جهانی در خصوص تعیین قیمت زمرد بسیار با کیفیت یعنی زمرد کلمبیایی، باید اشاره داشت که ارزش یک تکه با کیفیت از سنگ زمرد کلمبیا اصل به وزن حدود ۴ قیراط، برابر می باشد با وزن ۱۶ تکه از این سنگ از نوع کلمبیایی با وزن یک قیراط با رنگ و کیفیت مشابه "

    بر اساس مثال ذکر شده در فوق، باید بیان کرد که قیمت سنگ زمرد کلمبیایی به شکل صعودی افزایش پیدا می کند. باید بیان شود که زمرد افغانستان نیز یکی از با کیفیت ترین انواع زمرد در جهان است و در خصوص تعیین قیمت آن نیز  می توان اذعان داشت که کیفیت همه زمردها یکسان درنظر گرفته شده است و فیمت آن بر اساس وزن این سنگ به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.  از جمله موارد بسیار مهمی که در خصوص تعیین قیمت سنگ زیبای زمرد باید بدانید، به صورت زیر است:

    رنگ زمرد علاوه بر کیفیت آن، یکی از فاکتورهای قیمت گذاری این سنگ محسوب می گردد.در واقع اشباع بودن رنگ زمرد، فاکتور بسیار مهمی در تعیین قیمت سنگ زمرد خام می باشد.


    با ارزش ترین رنگ زمرد، رنگ سبز تیره و زمینه با تن سیاه خواهد بود.شفاف بودن نیز در امر تعیین قیمت سنگ زمرد خام  تاثیر بسیار زیادی دارد.


    لازم ذکر می باشد که وجود ناخالصی و لکه های ریز در این گوهر، نسبت به سایر سنگهای قیمتی، قابل چشم پوشی می باشد.بر اساس یک قانون کلی برای تعیین قیمت زمردهای بسیار مشهور مانند زمرد راف افغانستان و زمرد زامبیا و زمرد کلمبیا و انواع دیگر، یک تکه نگین زمرد گرما داده نشده که از شناسنامه برخوردار است، به صورت حدودی دارای پنجاه درصد افزایش قیمت نسبت به زمردی با همان وزن، سایز، رنگ و شفافیت اما گرما داده شده، می باشد.


    در دنیا قیمت سنگ زمرد افغانستان و قیمت زمرد کلمبیا اصلف بر اساس ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند از دیگر انواع آن بیشتر خواهد بود.


    معادن موجود در کشور افغانستان و کلمبیا، از بهترین معادن برای استخراج سنگ زمرد اصل هستند که همین کیفیت مهم ترین دلیل  افزایش قیمت انگشتر زمرد کلمبیا و افغانستان می باشد.


    بر اساس نکات و مواردی که در فوق ذکر شد، اگر به دنبال زمرد اصلی هستید باید برای خرید و فروش این گوهر، به مراجع تخصصی مراجعه فرمایید.

     

    قیمت زمرد کلمبیا اصل و خرید و فروش آن:

    همان گونه که در بخش های قبلی این مقاله اشاره کرده ایم، شناخته شده ترین نوع زمرد در دنیا، زمرد کلمبیایی می باشد! علاوه بر ان که سنگ زمرد کلمبیایی از شهرت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، قیمت آن نیز نسبت به سایر سنگ های زمرد دیگر در سطح جهان گران تر است.

    به هنگام خرید و فروش زمرد کلمبیایی باید مراقب باشید تا زمردهای فیک و تقلبی را به جای زمردهای اصلی تهیه نکنید! برای این منظور بهتر است که با کارشناسان و گوهرشناسان نیز مشورت نمایید. از جمله نکات بسیار مهمی که در خصوص باید بدانید، به شرح زیر خواهد بود:

     

    قیمت زمرد کلمبیا

     

    علاوه بر معروف بودن این نوع از سنگ زمرد، باید بیان گردد که زمرد کلمبیایی دارای بالاترین قیمت نیز می باشد.
    قیمت هر قیراط زمرد کلمبیا در بازارهای جهانی غالبا بین 4 هزار دلار تا 50 هزار دلار می باشد.
    به طور قطع نمونه هایی با تراش، رنگ و خلوص عالی دارای قیمت های بالاتر نیز می باشد
     

    شرایط نگهداری سنگ زمرد:

    بر اساس بالا بودن قیمت زمرد کلمبیا اصل و یا دیگر انواع زمرد بایستی حتما در نگهداری از آن کوشا باشید. به همین دلیل است که باید نکات نگهداری سنگ زمرد را بدانید. در این راستا به نکاتی بسیار مهم در این خصوص اشاره کرده ایم:

    سعی کنید به نگینتان مواد آرایشی برخورد نکند و اگر برخورد کرد، پس از آنکه از مواد آرایشی و بهداشتی ،اسپری و  عطر استفاده کردید نگین خود را با آب بشورید


    مواد شیمیایی ناشی از این مواد شوینده و بهداشتی و آرایشی باعث صدمه زدن به رنگ آن می شوند و از قیمت آن می کاهد.جواهرات ساخته شده از سنگ زمرد خام به آسانی می توانند خراشیده شوند، پس این سنگ را جدا از دیگر جواهرات نگهداری کنید تا با خراشیده شدن از ارزش و قیمت سنگ سبز شما کاسته نگردد.


    ممکن است نگین ساخته از سنگ زمرد خام پس از گذشت ۴ سال نیاز به جلا دادن داشته باشند، سعی کنید برای جلا دادن این سنگ به افراد با تجربه و حرفه ای در این خصوص مراجعه فرمایید.
     

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی خرید و فروش زمرد کلمبیایی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید.