<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    چگونه از اندیکاتور پارابولیک سار استفاده کنیم؟

    چگونه از اندیکاتور پارابولیک سار استفاده کنیم؟

    اندیکاتورParabolic به عنوان ابزار معاملاتی در تحلیل تکنیکال و نوسان گیر در سرمایه گذاری به کار می‌رود که با استفاده ازاطلاعات داده‌ها، قیمت ها مثل قیمت نقره و حجم معاملاتی، معاملات را محاسبه نماید.
    اندیکاتور پارابولیک از شاخص‌های توسعه یافته توسط ولز وایلد می‌باشد که برای تائید و یا رد جهت روند بازار، تعیین انتهای روند، اصلاح یا هموار سازی و همچنین نشان دادن نقاط خروج احتمالی طراحی شده است.
     Parabolicدر زبان انگلیسی به معنای سهمی‌ واربودن و SAR نیز مخفف Stop and Reversal است. بنابراین به این اندیکاتور،توقف و بازگشت سهموی نیز می‌گویند.

    نحوه استفاده از Parabolic SAR
    این اندیکاتور در مواردی همچون تشخیص روند و شناسایی نقاط بازگشت روند، حمایت و مقاومت داینامیک، سیگنال بازگشتی به کار می رود. پارابولیک به صورت نقطه هایی ممتد بر روی چارت دیده می‌شود.
    اندیکاتور SAR  نقطه‌هایی را بر روی نمودار قرار می‌دهد که نشان می‌دهد برگشت قیمت از آن نقاط احتمالا شکل می‌گیرد.
    در تصویر بالا می‌بینید که وقتی روند صعودی تبدیل به یک روند نزولی می‌شود، نقطه‌های زیر کندل‌ها در طول روند صعودی به بالای کندل‌ها منتقل می‌شوند.
    هنگام استفاده از این اندیکاتور، باید به موقعیت آن در برابر نمودار قیمت توجه نمایید و همچنین ضریب شتاب آن را که همراه با روند افزایش می‌یابد، در نظر داشته باشید.
    شاخص پارابولیک علیرغم اینکه ابزار تحلیلی محبوبی است، محدودیت‌هایی نیز دارد و ممکن است در شرایط بازار که اغلب در حال تغییر است سیگنال‌های نادرستی صادر کند.
    تایید روند
    اگر اندیکاتور زیر نمودار قیمت رسم شود، نشان‌دهنده یک روند صعودی است و می‌تواند سیگنال خرید باشد.
    اگر اندیکاتور در بالای نمودار قیمت رسم شود، روند نزولی را تایید می‌کند و می‌تواند سیگنال فروش باشد.

    احتمالاً آسان‌ترین تحلیل در میان تمام اندیکاتور ها تحلیل اندیکاتور پارابولیک سار است زیرا نشان می‌دهد که قیمت یا در حال بالا رفتن است یا در حال پایین آمدن است. با این اوصاف، بهتر است از این ابزار در بازارهای روند دار که دارای رالی های طولانی افزایش قیمت و یا کاهش قیمت هستند، استفاده کنید.
    تعیین نقاط خروجی یا سیگنال برگشتی
    اگر قیمت در طول یک روند صعودی به زیر اندیکاتور پارابولیک کاهش یابد، خارج شدن از موقعیت‌های خرید منطقی می‌باشد.
    اگر قیمت در طول یک روند نزولی بالاتر از منحنی پارابولیک افزایش یابد، بستن پوزیشن‌های فروش منطقی می‌باشد.
    با استفاده از ضریب شتاب می‌توانید نقاط خروجی را بر روی نمودار تعیین کنید. ضریب شتاب، هر بار که قیمت بسته در یک روند صعودی بیشتر از مقدار قبلی باشد و در یک روند نزولی، کمتر شود افزایش می‌یابد.
    احتمالا این اندیکاتور زمانی قابل اعتمادتر می‌باشد که حرکت قیمت و اندیکاتور پارابولیک با یگدیگر موازی باشند و زمانی که همگرا شوند کمتر به آن اعتماد می‌کنند.
     به یاد داشته باشید که نباید از این شاخص در بازارهای بدون روند که حرکت قیمت بصورت افقی است  استفاده کرد.
     به عملکرد Parabolic SAR در نقش سیگنال خروج در نمودار روزانه EUR / USD در زیر نگاهی اندازید.

     هنگامی که EUR / USD در اواخر آوریل شروع به پایین آمدن می کند  به نظر می‌رسد که مثل شهاب سنگ در حال سقوط است.
    تریدری که قادر به فروش این جفت ارز بود احتمالاً تعجب کرده است که روند نزولی تا چه حد ادامه پیدا کرده و قیمت تا چه سطوحی پایین آمده است.
    در اوایل ماه ژوئن، سه نقطه در زیر قیمت تشکیل شده است، که نشان می‌دهد روند نزولی به پایان رسیده است و زمان خروج از آن فروش‌های کوتاه مدتی است.
    اگر فروشنده لجبازی کرده و تصمیم می گرفته که معامله خود را نگه دارد با این تفکر که  EUR / USD افت خود را از سر بگیرد، احتمالاً تمام این بردها را نابود می‌کرده است چرا که این جفت ارز در مرحله بعد تا 1.3500 بالا رفته است!
    در پایان خاطر نشان می‌کنیم که اندیکاتور پارابولیک سار یکی از اندیکاتورهای ساده و کاربردی در تحلیل تکنیکال می‌باشد که می توانید با استفاده از آن سیگنال‌های ورود و خروج را به خوبی دریافت کنید.

    تشخیص جهت قیمت نقره با پارابولیک سار:

    اندیکاتور پارابولیک سار را می توانید برای تشخیص روند قیمت اونس جهانی نقره و خرید شمش نقره نیز به کار ببرید، البته بهتر است برای قیمت نقره، این اندیکاتور در تایم های یک هفته ای به بالا استفاده شود و مهم تر از همه برای معاملاتتان هیچوقت فقط از یک اندیکاتور استفاده نکنید.

    در تصویر بالا می توانید مشاهده کنید که با اندیکاتور پارابولیک سار می توان روند قیمتی اونس جهانی نقره را در تایم فریم یک هفته ای تشخیص داد.