<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    نکات خرید و فروش موزانایت اصل

    اگر شما نیز به دنیای سنگ ها علاقه داشته باشید، به طور قطع نام سنگ موزانایت را تاکنون شنیده اید. یکی از سنگ های بسیار زیبا و با ارزش در طبیعت سنگ موزانایت است که به لحاظ زیبایی بسیار شبیه به الماس بوده و در قرن های اخیر کشف شده است.

    بسیاری از افراد به هنگام دیدن سنگ موزانایت به آن علاقه مند می شوند و درصد کمی هستند که به آن علاقه ای ندارند زیرا جواهراتی که در طراحی آن ‌ها از سنگ بسیار زیبای موزانایت استفاده شده است، درخشش بالایی دارد و به نوعی دست کمی از الماس ندارد!

    امروزه در برخی از جواهرات از سنگ موزانایت استفاده می شود و زیبایی زیور آلات را دو چندان می کند. در واقع جواهرات موزانایت علاوه بر زیبایی، از خواص بسیار خاصی نیز برخوردار هستند که مهم ‌ترین خاصیت آن ها پاک کنندگی روح می باشد و به اصطلاح با عنوان تطهیر روح هم نیز از آن ها یاد خواهد شد.

    برای خرید و فروش موزانایت باید به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید تا بتوانید سنگ اصل موزانایت را خریداری کنید. در این مقاله از وب سایت کافه سیلور قصد داریم تا به بررسی  خرید و فروش موزانایت بپردازیم بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    موزانایت چیست؟

    پیش از آن که به بررسی خرید و فروش موزانایت بپردازیم، لازم است که سنگ موزانایت را خدمت شما عزیزان تعریف کرده و اطلاعاتی را از آن در اختیار شما قرار دهیم.

    به صورت کلی همان گونه که در مقدمه این مقاله اشاره کرده ایم، سنگ موزانایت سنگی است که در سال های اخیر کشف شد و مدت زیادی از کشف آن نمی گذرد.

    این سنگ در ایالت آریزونا کشف شد و نام خود را نیز از شیمیدانی که این سنگ را پیدا کرده است، گرفته است. سنگ موزانایت جزء سنگ های بسیار با ارزش و در عین حال کم‌یاب و گران ‌بها به شمار می آید و از لحاظ شیمیایی یک سیلیکون کاربید محسوب می گردد.

    این سنگ به قدری کمیاب است که نوع طبیعی آن بسیار کمیاب بوده و به صورتی که برخورداری از یک سنگ موزانایت طبیعی بسیار نادر است!

    بیشتر سنگ های موزانایتی که در بازار مشاده می نمایید، در آزمایشگاه ها طراحی و ساخته شده اند و به این ترتیب جزء سنگ های آزمایشگاهی و مصنوعی شناخته می شوند.

    این سنگ به اندازه ای کمیاب و نادر است که می توان اذعان داشت که بزرگترین موزانایت یافت شده در طبیعت تنها حدود 4 میلی ‌متر طول داشت و این موضوع بیان گر و نشان دهنده آن است که سنگ زیبای موزانایت، علاوه بر آن که منابع زیادی ندارد، بلکه در مناطقی که در آن موجود هست نیز به مقدار بسیار کمی یافت می شود و نمی توان اصل آن را مانند سایر گوهرها در اندازه های گوناگون پیدا کرد.  از جمله نکاتی که درباره سنگ موزانایت باید بدانید، به شرح زیر است:

    • از لحاظ شیمیایی موزانایت یک سیلیکون کاربید به شمار می آید و با فرمول sic  شناخته می شود.
    • موزانایت در طبیعت کاملا نادر و کمیاب است.
    • موزانایت می تواند در آزمایشگاه ها ترکیب شود که به طور گسترده ای سبب شده‌ که با یک قیمتی معقول در دسترس قرار بگیرد.
    • نام موزانایت از شیمیدان فرانسوی Henri Moissan که این سنگ را در سال ۱۸۹۳ پیدا کرد گرفته شده است.

    مشخصات سنگ موزانایت چیست؟

    همان گونه که اشاره کرده ایم، سنگ موزانایت یک سنگ کمیاب و نادر در طبیعت است که جزء سنگ های بسیار قیمتی و با ارزش به شمار می آید. این سنگ به لحاظ ظاهری بسیار شفاف و روشن است و حتی در ابتدا نیز با الماس اشتباه گرفته شد.

    این سنگ به اندازه ای در طبیعت کمیاب است که امروزه برای آن که بتوانند بر روی زیور آلات از ان استفاده نمایند، به صورت آزمایشگاهی آن را می سازند.

    در موزانایت های آزمایشگاهی نیز سعی شده است که تمامی خواص و ویژگی‌ های ظاهری این سنگ بسیار زیبا حفظ گردد. نکته بسیار مهمی که در خصوص خرید و فروش سنگ موزانایت باید بدانید این است که، از آن جا که سنگ موزانایت به دلیل کمیاب بودن استخراج نمی‌ شود و در لابراتوارها و آزمایشگاه های بسیار خاص تولید می گردد، بنابراین می توان به راحتی منشا و محل تولید آن را شناسایی کرد.

    هم ‌چنین شایان ذکر است که به دلیل ردپای کربنی کمی که ساخت موزانایت در آزمایشگاه، به جا می‌گذارد، این سنگ علاوه بر ویژگی‌ های شاخص خود از لحاظ زیست ‌محیطی نیز طرفداران خود را دارد.

     

    مشخصات سنگ موزانایت چیست؟

     

    طرفداران محیط زیست بر آنند که استخراج سنگ ها می تواند محیط زیست طبیعی زمین را به خطر بیاندازد. اما موزانایت به دلیل آن که ساختار آزمایشگاهی دارد، دوستار محیط زیست بوده و استفاده از آن هیچ مشکلی نخواهد داشت. لازم ذکر است که از جمله ویژگی های منحصر به فرد سنگ موزانایت به شرح زیر می باشد:

    • سنگ موزانایت جزء سنگ ‌های بسیار قیمتی به شمار می آید که ظاهری روشن و شفاف دارد.
    • رنگ ‌های سنگ موزانایت می ‌تواند سبز و زرد باشد که در بیشتر موارد موزانایت به صورت بی رنگ وجود دارد.
    • به موزانایت بی رنگ، موزانایت سفید نیز اطلاق می گردد که جزء گران قیمت ‌ترین سنگ موزانایت در میان انواع و اقسام این سنگ زیبا محسوب می گردد.
    • این سنگ همانند الماس درخشندگی بسیار زیادی داشته و به همین جهت در ساخت انواع زیورآلات از آن استفاده خواهد شد.
    • سختی سنگ موزانایت 9.25 است که در بین سنگ ‌های موجود در جهان، سختی قابل توجهی به شمار می آید و همین موضوع نیز یکی از ویژگی های بسیار مهم سنگ موزانایت است.  
    • از دیگر ویژگی ‌های سنگ موزانایت پایدار بودن درخشندگی آن است.
    • موزانایت به دلیل ساختار، سختی و مقاومت بالای خود در طول زمان درخشش و جلای خود را از دست نمی‌ دهد و همیشه درخشان و روشن باقی خواهد ماند و این موضوع از جذابیت های سنگ  زیبای موزانایت است.

    تفاوت الماس و موزانایت

    همان گونه که در بخش های قبلی نیز اشاره کرده ایم، سنگ موزانایت از لحاظ ساختاری و حتی شکل ظاهری به الماس شباهت دارد، به خصوص موزانایت بی رنگ یا موزانایت سفید.

    به گونه ای که به هنگام کشف آن نیز در ابتدا این سنگ با الماس اشتباه گرفته شد. بنابراین شباهت های الماس و موزانایت به گونه ای است که با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نبوده و همه افراد حتی بسیاری از کارشناسان بدون بررسی های متعدد ممکن است این سنگ را با الماس اشتباه بگیرند.

    با این حال نیز میان سنگ موزانایت و الماس تفاوت های خاصی وجود دارد و شما باید این تفاوت ها را به خصوص به هنگام خرید و فروش موزانایت بشناسید. از جمله تفاوت های بسیار مهم سنگ موزانایت و الماس به شرح زیر می باشد:

    • الماس و موزانایت از لحاظ میزان بازتاب نور با یک دیگر تفاوت دارند به صورتی که موزانایت نسبت به الماس نور بیشتری را بازتاب خواهد کرد.
    • یکی از تفاوت های بسیار مهم موزانایت و الماس نوع بازتاب نور است. الماس نور را به صورت تک رنگ بازتاب می دهد و این در حالی است که سنگ موزانایت نور را به شکل رنگین کمانی بازتاب خواهد داد و بی رنگ نیست.
    • الماس و موزانایت می توانند از لحاظ بی رنگ بودن به یک دیگر شباهت داشته باشند اما نکته بسیار مهمی که درباره سنگ زیبای موزانایت باید بدانید این است که هرچه موزانایت بزرگ ‌تر باشد، رنگ ان جلوه بسیار بیشتری خواهد داشت و در رنگ های سبز و زرد نیز موجود است. این در حالی است که الماس بی ‌رنگ بوده و در هر ابعادی می ‌تواند بی ‌رنگ نیز باقی بماند.
    • موزانایت در ساختار خود از مقداری سیلیکون برخوردار می باشد و همین موضوع سبب شده است که آلودگی ها و چربی های محیط و پوست را به میزان کمتری به خود جذب نمایدبه همین دلیل طی مرور زمان موزانایت تمیز تر از الماس باقی خواهد ماند.
    • از لحاظ سختی موزانایت با الماس نیز تفاوت های خاص خود را دارد. الماس از موزانایت سختی بیشتری دارد به صورتی که سختی الماس 10 است و سختی موزانایت از 9.25 تا 9.5 متغیر است.
    • تفاوت سختی در عمل تفاوت چندانی در مقاومت این دو سنگ به وجود نمی آورد اما سختی دو سنگ یکی از تفاوت های بسیار مهم سنگ موزانایت با الماس به شمار می آید.  
    • عامل کریستال موزانایت، کربن و سیلیکون است. درحالی که الماس از کربن ساخته شده است.
    • الماس به لحاظ قیمتی و ارزش از موزانایت گران تر و با ارزش تر است. در واقع موزانایت در هر قیراط قیمت بسیار پایین تری نسبت به الماس دارد. البته این موضوع نیز یکی از مزیت های خرید موزانایت نسبت به الماس است به دلیل آن که به درخشش الماس اما با مبلغی کمتر به بازار عرضه شده است و همه افراد می توانند آن را خریداری نمایند.  
    • الماس و موزانایت از لحاظ رسانندگی گرمایی به یک دیگر شباهت دارند. اما رسانندگی الکتریکی موزانایت بیشتر است و می ‌توان اذعان داشت که الماس به کلی الکتریسته را منتقل نخواهد کرد.  

    موزانایت طبیعی چیست؟

    در خصوص سنگ موزانایت باید اشاره نماییم که کشف این سنگ زیبا، برای نخستین بار در آثار به جا مانده در دهانه یک آتشفشان بود که در معرض برخورد شهاب سنگ قرار داشت.

    به همین دلیل تا مدت ها پس از کشف این سنگ تصور میشد که سنگ موزانایت منابع فرا زمینی دارد و دیگر از این سنگ چیزی در کره زمین موجود نیست.

    در صورتی که پس از مدت ها کشف و بررسی، دانشمندان توانستند که موزانایت در نقاط دیگر زمین نیز کشف کنند، البته به اندازه های بسیار محدود. همین موضوع نیز نشان دهنده کمیاب بودن سنگ موزانایت می باشد.

    بنابراین بیشتر موزانایت هایی که در بازار مشاهده می کنید طبیعی نبوده و به صورت آزمایشگاهی ساخته می شوند.موزانایت های طبیعی به دلیل کمیاب بودن از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و قاعدتا خرید و استفاده از ان ها مقرون به صرفه نمی باشد.

    البته نمونه های آزمایشگاهی موزانایت نیز خود درجه بندی داشته و در نوع اصل و تقلبی نیز موجود هستند. به همین دلیل به هنگام خرید و فروش موزانایت باید به این موضوع نیز دقت کنید و سنگ موزانایت را از فروشگاهی تهیه کنید به بهترین نوع سنگ ها را به شما ارائه می دهند.

    الماس موزانایت چیست؟

    ممکن است بسیاری از شما عزیزان نیز نام الماس موزانایت را شنیده باشید و این سوال برایتان به وجود بیاید که الماس موزانایت چیست؟! برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که منظور از الماس موزانایت همان سنگ موزانایت است.

     

    الماس موزانایت چیست؟

     

    این سنگ به دلیل شباهت بسیار زیاد به سنگ الماس به آن الماس موزانایت نیز اطلاق می گردد اما به صورت کلی در طبیعت سنگی به نام الماس موزانایت وجود ندارد و موزانایت و الماس دو سنگ کاملا متفاوت با یک دیگر هستند.  با این حال موزانایت به این ترکیب اسمی نیز شناخته شده است و افراد زیادی هنگام خرید یا جستجو برای این سنگ از عبارت الماس موزانایت استفاده می ‌کنند.

    نکات بسیار مهم درباره سنگ زیبای موزانایت:

    • ساختار کریستالی موزانایت بسیار شبیه به الماس است، با نوع مشابهی از قیدهای هم ظرفیت
      ! این موضوع سختی سنگ موزانایت را نشان می دهد که این سنگ بسیار قدرتمند بوده و در برابر فشار به راحتی خرد نمی شود یا نمی شکند.
    • در ظاهر، موزانایت خیلی شبیه به الماس است و در بسیاری از مواقع برای تشخیص موزانایت و الماس نیاز به بررسی های زیاد است.
    • رنگ موزانایت همانند الماس می تواند در محدوده های مخصوص به خود قرار بگیرند و در یک مقیاس مشابه ای درجه بندی می شوند.
    • موزانایت همانند الماس می تواند برش و جلا داده شود تا اینکه از خودش زیبایی و درخشانی را نشان دهد.
    • به علت اینکه موزانایت معمولا در آزمایشگاه های خاص تشکیل می شوند، در بازار نمونه های آزمایشگاهی آن موجود است.

    خرید و فروش موزانایت:

    برای خرید و فروش موزانایت باید به فروشگاه های معتبر که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه فرمایید. همان گونه که بارها اشاره کرده ایم این سنگ در طبیعت چندان یافت نمی ‌شود و می ‌توان اذعان داشت که به صورت تقریبی همه سنگ‌ های موزانایت موجود در بازار سنگی می باشد که در لابراتورهای ساخت سنگ طراحی و تولید شده‌ است.

    با این حال ممکن است عده‌ ای سنگ ‌های دیگری را به جای همین موزانایت مصنوعی به فروش برسانند. به همین دلیل است که باید به هنگام خرید این سنگ به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید تا از خرید سنگ های تقلبی ایمن بمانید.

    سخن پایانی:

    در این مقاله از وب سایت کافه سیلور سعی کردیم تا به بررسی خرید و فروش موزانایت بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت فرمایید.