<
search
ترکی
All Categories
    Menu Close

    خرید شمش نقره

     

    Back to all

    قیمت یک گرم موزانایت اصل

    در طول تاریخ، علاقه و تمایل به استفاده از وسایل تزئینی از زمان های بسیار دور رایج بوده است. استفاده از آنها علاوه بر زیبایی شناسی، مفاهیم و نمادهای خاصی را نیز به همراه دارد.

    با کشف سنگ های قیمتی طبیعی، ساخت جواهرات به یک صنعت بزرگ تبدیل شد. کشف نگین موزانایت و تولید نمونه های مصنوعی آن مورد توجه علاقه مندان به این حوزه قرار گرفت.

    زیبایی و درخشندگی انگشترهای موزانایت در استفاده گسترده از آن تاثیر زیادی گذاشته است. به دلیل کمیاب بودن موزانایت در طبیعت، نمونه های آزمایشگاهی و مصنوعی آن در ساخت انواع جواهرات بسیار مفید است.

    شباهت زیاد این نگین زیبا به الماس جایگاه ویژه ای را برای آن ایجاد می کند. در این بخش علاوه بر معرفی کشف و پیدایش این سنگ، سعی شده است تا انواع آن، تشخیص آن از سنگ های مشابه، روش های صحیح نگهداری و آشنایی با ارزش گذاری آن بررسی شود.


    قیمت یک گرم موزانایت اصل


    قیمت موزانایت متاثر از تغییرات ارزی و روابط وارداتی است. قیمت موزانایت به تدریج تغییر می کند، بنابراین اگر قصد خرید موزانایت را دارید، قبل از اقدام به خرید این سنگ قیمتی، تغییرات قیمت در ماه های اخیر را بررسی کنید

    .انگشتر موزانایت


    یکی از سنگ های قیمتی است که شباهت زیادی به الماس دارد. شباهت این است که این سنگ قیمتی به الماس روسی نیز معروف است. به دلیل خواص این سنگ قیمتی و شباهت آن به الماس، جایگاه ویژه ای در صنعت جواهرسازی دارد. انگشترهای موزانایت به دلیل جلوه زیبای سنگی مورد علاقه خانم ها هستند.


    موزانایت به دلیل سهولت استخراج، خواص نوری خوب و قیمت پایین تر نسبت به الماس، در ساخت جواهرات مختلف کاربرد فراوانی دارد. موزانایت طبیعی با سختی 9.25 بسیار کمیاب است و البته به دلیل ساختار و زیبایی آن بسیار مورد توجه است.

    به دلیل کمیاب بودن این سنگ قیمتی در طبیعت، نمونه های دست ساز بشر از آن در آزمایشگاه ها ایجاد می شود. برای آشنایی بیشتر با این سنگ با تاریخچه کشف و شناسایی آن همراه باشید.جواهرات تزیین شده با نگین های موزانایت به ویژه انگشترهای موزانایت از اوایل سال 1377 وارد بازار و صنعت جواهرات شد.


    دلیل نامگذاری موزانایت


    در مورد علت نامگذاری باید گفت که این سنگ قیمتی گرانبها و کمیاب به نام کاشف آن شیمیدان فرانسوی هنری موسانت معروف به دکتر موسانت نامگذاری شده است.

    جالب اینجاست که تقریباً ده سال پس از کشف اولیه این سنگ نگذشته بود که صریحاً و رسماً مویسان نامگذاری شد و در ابتدا فقط به عنوان کاربید سیلیکون طبیعی شناخته شد.


    آنچه در مورد کشف این سنگ قیمتی مهم است این است که کاربید سیلیکون مصنوعی دو سال قبل از کشف طبیعی آن برای مصارف صنعتی استفاده می شد. پس از کشف آن در طبیعت و شناسایی دیگر مصارف آن به ویژه در ساخت جواهرات و انگشتر موزانایت نامیده شد.


    انواع موزانایت


    بسته به خواص و مشخصات این سنگ قیمتی و تولید طبیعی و صنعتی آن می توان کاربردهایی برای آن تعریف کرد. علاوه بر این می توانیم انواع موزانایت را با توجه به این کاربردها معرفی کنیم.

    موزانایت را می توان هم در جواهرسازی و هم در صنعت استفاده کرد که با توجه به نقشی که در این دو زمینه مختلف دارد می توان آن را به دو نوع موزانایت جواهراتی و موزانایت صنعتی تقسیم کرد.

    برای اطلاعات بیشتر در زیر این دسته بندی را بررسی و توضیح می دهیم.موزانایت کلاسیک شبیه یک الماس تایید شده به نظر می رسد و زرد مایل به سبز است.

     

    انواع موزانایت


    موزانایت جواهراتی


    از موزانایت جواهرات بیشتر در صنعت جواهرسازی برای ساخت زیورآلات مختلف به خصوص انگشترهای مویزانیت استفاده می شود که بسیار زیبا هستند و جلوه های ویژه ای را برای زیورآلات مختلف به ارمغان می آورند. برای استفاده از این نگین زیبا می توانید با استفاده از دو نوع سنگ قیمتی (کلاسیک یا بی رنگ) جواهرات بسازید.


    • موزانایت کلاسیک: این موزانایت بی رنگ نیست و یکی از اولین آزمایشگاه های موزانایت ساخته دست بشر بوده است. اکثر این مدل‌های موزانایت مشابه الماس‌های تایید شده هستند و به رنگ زرد (k-color) هستند.

    رنگ موزانایت کلاسیک، مخصوصاً در زیر نور، زرد-سبز بسیار زیبا است. با توجه به شباهت این سنگ به الماس و وجود رنگ‌های زرد و سبز در این نوع موزانایت، فعالان تولید موزانایت و جواهرات بیش از پیش مصمم و مشتاق ساختن مویزانیت بی‌رنگ که شباهت زیادی به الماس دارد، شده‌اند.


    • موزانایت بی رنگ: با تلاش دو دانشمند بزرگ چارلز و کلود، موزانایت بی رنگ که شباهت زیادی به الماس های E-color دارد تولید شد. موزانایت که در اندازه ها و برش های مختلف موجود است، خیلی زود جایگاه ویژه ای در صنعت جواهرسازی و در ساخت انگشترهای موزانایت پیدا کرد.


    موزانایت صنعتی


    همانطور که قبلا ذکر شد یکی از مهمترین کاربردهای موزانایت در صنعت می باشد. این سنگ به دلیل رسانایی حرارتی بالا در کاربردهای الکترونیکی و حرارتی کاربرد دارد.


    سختی بالای موزانایت امکان استفاده از آن را در تست فشار بالا می دهد. با توجه به هزینه بالاتر الماس، در آزمایشاتی که نیاز به سندان بزرگتر داشتند، از موزانایت مصنوعی به جای الماس استفاده شد. به علاوه این سنگ دارای پتانسیل بسیار بالایی به عنوان ساینده بوده و در صنعت کاربرد فراوانی دارد.یکی از مهمترین خواص موزانایت دوشکستگی بسیار قوی آن است.


    نگاهی به فواید و خواص حلقه های موزانایت از منظر علمی و متافیزیکی


    موزانایت با ساختار کریستالی خود یکی از سخت ترین سنگ های قیمتی محسوب می شود و در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است. همچنین با توجه به سختی این سنگ زیبا می توان عملیات تراش و پرداخت آن را برای ایجاد انواع زیور آلات و انگشترهای موزانایت آسانتر و بهتر انجام داد.

    موزانایت مصنوعی که در آزمایشگاه از طریق تجزیه حرارتی پلیمری که یک سرامیک را احاطه کرده است تولید می شود، بسیار محبوب است.این سنگ قیمتی از نظر کیفیت و ظاهر شبیه به الماس است اما وزن حجمی کمتری نسبت به الماس دارد.

    با توجه به طبقه بندی رنگ الماس، رنگ موزانایت را می توان در محدوده طیفی D تا K قرار داد. یکی از خواص و خواص مهم موزانایت انکسار دوگانه نور است که ممکن است باعث دوبینی شود. خواص حرارتی موزانایت دلیل تغییر رنگ آن در 65 درجه است.


    علاوه بر خواص علمی و فیزیکی انگشترهای موزانایت که ذکر کردیم، خواص متافیزیکی، معنوی و فیزیکی متعددی نیز به این سنگ زیبا نسبت داده شده است که در محبوبیت استفاده از آن بسیار تاثیرگذار بوده است.


    به دلیل رنگ های متفاوتی که این سنگ دارد، اکثر مردم استفاده از انگشتر موزانایت را عاملی برای پاکسازی و تهذیب روح می دانند. ایجاد قدرت و سلامت قلب، افزایش شانس و موفقیت در زندگی و افزایش قدرت چاکرای بالا و پایین از جمله خواص درمانی و معنوی موزانایت است.


    علاوه بر این، این سنگ برای درمان مسائل روانی مانند افسردگی، درد و اضطراب و بهبود سلامت جسمانی استفاده می شود. برخی افراد معتقدند استفاده از آن برای رفتن به مکان ها، مهمانی ها و جلسات مهم می تواند به طور موثری اعتماد به نفس را افزایش دهد و قدرت گفتار و متقاعدسازی دیگران را افزایش دهد. هنگام تمیز کردن سنگ های قیمتی موزانایت، بهتر است از آب سرد استفاده کنید و سپس با یک پارچه نرم خشک کنید.

     

    خواص حلقه های موزانایت


    نحوه تمیز کردن انگشتر موزانایت


    مویزانیت، مانند الماس، کثیفی و روغن را جذب نمی کند، اما زمانی که حلقه مویزانیت به طور مداوم در شرایط مختلف استفاده می شود، ممکن است نوعی آلودگی روی آن ایجاد شود که نیاز به تمیز کردن دارد.


    این لکه‌ها حتی در کوچک‌ترین شکل آن می‌توانند از درخشندگی و زیبایی آن بکاهند، در این مرحله باید آن را به روش صحیح تمیز کنید.انگشتر موزانایت را به همان روشی که الماس یا هر سنگ قیمتی دیگری را تمیز می کنید تمیز تمایید. برای این کار، بهتر است از یک پاک کننده جواهرات ملایم و غیر اسیدی یا محلول آب و صابون ملایم استفاده و با یک برس نرم تمیز کنید.


    توصیه می شود هنگام تمیز کردن مویزانیت از آب سرد استفاده شود و سپس انگشتر موزانایت را قبل از استفاده با یک پارچه نرم خشک کنید.

    برای افزایش طول عمر و زیبایی انگشتر موزانایت، بهتر است هنگام انجام کارهای سنگین روزانه، ورزش، یا دست زدن به خاک یا مواد شیمیایی، آن را از انگشت خود بردارید و پس از پایان کار دوباره از آن استفاده کنید.کمک گرفتن از یک متخصص در زمینه گوهرشناسی و یا خرید از فروشگاه های معتبر بهترین راه برای خرید مطمئن است.


    روش‌های شناسایی نگین انگشتر موزانایت اصل


    همانطور که قبلا ذکر شد، موزانایت بسیار شبیه به الماس است. علاوه بر این، این سنگ زیبا در طبیعت بسیار کمیاب است و نمونه های مصنوعی آن در آزمایشگاه ها تولید می شود.

    نمونه های آزمایشگاهی و مصنوعی آن در صنعت جواهرسازی کاربرد فراوانی دارد و در ساخت جواهرات و انگشترهای موزانایت کاربرد فراوانی دارد.


    تفاوت بین موزانایت و الماس


    از آنجایی که دو سنگ قیمتی الماس و موزانایت از نظر ظاهری شبیه هم هستند، بهتر است تفاوت آنها را بدانید تا بتوانید این دو را از هم تشخیص دهید.

    ظاهر این دو سنگ قیمتی به قدری شبیه است که به سختی می توان خواص آنها را با چشم غیر مسلح تشخیص داد. تفاوت این دو از جنبه های مختلف قابل بررسی است که در این قسمت به صورت جداگانه به بررسی آنها می پردازیم.


    دوام: دوام یک سنگ قیمتی بر اساس درجه سختی آن ارزیابی می شود. این ویژگی نشان دهنده توانایی این سنگ در برش و صیقل دادن است. موزانایت دارای سختی 9.25 در مقیاس موس است. این در حالی است که الماس ها دارای سختی 10 در مقیاس موس هستند.
    این سطح از سختی الماس را به سخت ترین ماده معدنی شناخته شده در جهان تبدیل می کند. سختی هر دو سنگ قیمتی آنها را بادوام می کند و امکان برش های ظریف و زیباتری را بر روی آنها ایجاد می کند.


    درخشش: درخشندگی، شفافیت و انعکاس نور سنگ های قیمتی، محبوبیت آن ها را به عنوان اقلام تزئینی تعیین می کند. حلقه های موزانایت درخشندگی متفاوتی نسبت به الماس دارند.خواص رنگین کمانی موزانایت چشمگیر است.


    این خاصیت در نور خورشید و در سنگ های موزانایت بزرگتر بیشتر نمایان می شود. ضریب شکست موزانایت 2.65 تا 2.69 است که از الماس بیشتر است.

    علاوه بر این، سیلیکون‌های موجود در موزانایت، روغن و کثیفی کمتری را جذب کرده و شفافیت طولانی‌تری از خود به جای می‌گذارند. درخشش متفاوت این دو سنگ قیمتی در تشخیص آنها بسیار مفید است.حتی موزانایت بی رنگ که شباهت زیادی به الماس دارد، در نورهای خاص می تواند ته رنگ های زرد و خاکستری را نشان دهد.


    رنگ: تمرکز بر رنگ نیز می تواند برای ارزیابی و تشخیص موزانایت از الماس استفاده شود.سنگ های قیمتی می توانند از بی رنگ تا رنگی و در طیف های مختلف نور وجود داشته باشند.

    موزانایت بی رنگ شباهت زیادی به الماس دارد و در نورهای خاص دارای رنگ های زرد و خاکستری است که در موزانایت بزرگتر بیشتر به چشم می خورد. اگرچه الماس ها کاملا بی رنگ هستند، اما هیچ اثری از رنگ زرد، قهوه ای یا خاکستری دیده نمی شود.


    قیمت: موزانایت و الماس های هم اندازه و هم وزن قیمت های متفاوتی دارند.بنابراین قیمت موزانایت به طور قابل توجهی کمتر از قیمت الماس است. شایان ذکر است که علاوه بر وزن، عواملی مانند قیراط، برش، رنگ، شکل و درخشندگی نیز بر قیمت این دو سنگ قیمتی تاثیرگذار است.

     

    تفاوت بین موزانایت و الماس


    رسانایی الکتریکی: اگرچه رسانایی حرارتی هر دو سنگ قیمتی یکسان و مشابه است، رسانایی الکتریکی آنها متفاوت است. موزانایت رسانایی الکتریکی بالاتری نسبت به الماس دارد.


    در سال 2012، بزرگترین موزانایت طبیعی جهان در کنار رودخانه کیشون در شمال شرقی اسرائیل کشف شد. در آن زمان، این موزانایت 4.1 میلی متری به عنوان بزرگترین مویزانیت ثبت شده در جهان اعلام شد.


    سال‌ها بعد، موزانایت با اندازه متوسط 15 میلی‌متر در شرق کوارا کشف شد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. این سنگ در واقع رکورد جهانی قبلی را شکست و به بزرگترین موزانایت طبیعی که تا کنون کشف شده تبدیل شد و یک رکورد جهانی جدید به ثبت رساند.

     
    عوامل ارزش گذاری حلقه موزانایت


    با توجه به اطلاعات نمایش داده شده در این بخش، مشخص شد که موزانایت یک سنگ قیمتی گرانبها و کمیاب است که در صنعت جواهرسازی بسیار محبوب است.

    قیمت انگشتر موزانایت به عواملی بستگی دارد که می تواند به طور موثر قیمت آن را کاهش یا افزایش دهد. جنس و طرح انگشتر و ویژگی های سنگ قیمتی از عوامل مهم در تعیین قیمت چنین جواهرات زیبایی است.


    کلام اخر


    از آنجایی که حلقه های موزانایت می توانند از طلا، نقره یا سایر فلزات ساخته شوند، قیمت آنها متفاوت است. علاوه بر این وزن رکاب حلقه ای و طراحی آنها نیز در ارزش گذاری آنها موثر است. همچنین اگر از رکاب دست ساز در انگشتر خود استفاده می کنید، ملزم به پرداخت هزینه بیشتری برای آن هستید.